Dotyková zařízení ve výuce
Používání dotykových zařízení je fenomén poslední doby, je tedy na učitelích, jak s ním naloží. Leze se pro výuku s tablety nadchnout či ji totálně zatratit. Jisté je, že vytvořit smysluplnou hodinu s tablety je zpočátku velice náročné a někdy lze s úspěchem pochybovat o smysluplnosti vynaložené energie. Co tedy s tablety? Lze je zakázat, nebo naopak smysluplně zapojit do vzdělávacího procesu formou "tabletových tříd" nebo BYOD. Základem je ovšem znalost a zkušenost pedagoga, aby se v dané problematice orientoval a byl schopen posoudit, kdy je použití dotykového zařízení vhodné a kdy spíše na škodu výuky.
Tento základní kurz si klade za cíl seznámit, učitele základních škol s výhodami i nevýhodymi dotykových zařízení, naučit se orientovat v nastavování základních parametrů nezbytných pro bezchybný běh zařízení během výuky. Dále pak ukázat část možností, které použití tabletů přináší a nabízí. V neposlední řadě si vyzkouší přímo vedení aktivity jako součásti hodiny, či vytvoření materiálu přímo pro práci s dotykovým zařízením.
Časová dotace 8h
OBSAH KURZU:
BLOK 1 - DOTACE 4 h - Úvod do používání dotykových zařízení
Úvod (časová dotace 1 h)
Nastavení konstrukce, základní ovládání a údržba dle operačního systému
Tablety s OS Win, IOS, Android
Výhody a nevýhody jednotlivých operačních systémů a konstrukčních řešení
Na co si dát pozor při výběru zařízení
Hromadná správa, jak na to.
využití v běžných hodinách (časová dotace 1 h)
Jak zapojit tablet do výuky pouze se základní výbavou
volně použitelné aplikace pro všechny hodiny
fotíme a nahráváme
ukázkové hodiny s využitím
Tablet, jako měřící konzole ci virtuální laboratoř (časová dotace 2 h)
Ukázky zapojení tabletů do badatelsky orientované výuky s použitím vlastních čidel tabletů čiměřícich systémů
zpracování výsledků - práce s office pro multiplatformy
rozšířená realita a její využití ve výuce
Tablety s OS Win, IOS, Android
Výhody a nevýhody jednotlivých operačních systémů a konstrukčních řešení
Na co si dát pozor při výběru zařízení
Hromadná správa, jak na to.
využití v běžných hodinách (časová dotace 1 h)
Jak zapojit tablet do výuky pouze se základní výbavou
volně použitelné aplikace pro všechny hodiny
fotíme a nahráváme
ukázkové hodiny s využitím
Tablet, jako měřící konzole ci virtuální laboratoř (časová dotace 2 h)
Ukázky zapojení tabletů do badatelsky orientované výuky s použitím vlastních čidel tabletů čiměřícich systémů
zpracování výsledků - práce s office pro multiplatformy
rozšířená realita a její využití ve výuce
BLOK 2 - DOTACE 4 h - Aplikace - vhodné aplikace podle operačních systémů
Aplikace podle předmětů multiplatformní (časová dotace 2h)
Matematika první a druhý stupeň
Český jazyk
Jazyky
Přírodní vědy
Programování
Ukázka didaktických materiálů a postupů
Práce ve skupinách, kooperace, sdílené dokumenty
Komunity, zdroje nápadů a inspirace (časová dotace 1h)
hromadné ovládání - manageování skupin
platformy pro třídní spolupráci (classrooms)
využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro dotyková zařízení (časová dotace 0,5h)
ukázka zapojení do národní i mezinárodní komunity učitelů (časová dotace 0,5 h)
Aplikace podle předmětů multiplatformní (časová dotace 2h)
Matematika první a druhý stupeň
Český jazyk
Jazyky
Přírodní vědy
Programování
Ukázka didaktických materiálů a postupů
Práce ve skupinách, kooperace, sdílené dokumenty
Komunity, zdroje nápadů a inspirace (časová dotace 1h)
hromadné ovládání - manageování skupin
platformy pro třídní spolupráci (classrooms)
využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro dotyková zařízení (časová dotace 0,5h)
ukázka zapojení do národní i mezinárodní komunity učitelů (časová dotace 0,5 h)