Chytré hračky ve škole - hravé programování
Koncept "chytrých" hraček je přesně ta cesta, která může přivést žáky k zájmu o technické vědy a zároveň pomoci učitelům ztratit ostych před pojmy, jako je technika či programování. Na konci vzdělávací aktivity by měl být pedagog se základním přehledem o možnostech programovatelných stavebnic a programovacích webových aplikací, který načerpal inspiraci, energii a odhodlání k zapojení se do vzdělávání žáků v oblasti technických věd.
Hodinová dotace - 8 hodin
cena : 2400Kč (při pořádání kurzu na míru, možná sleva)
Obsah semináře:
Proč chytré hračky, vymezení pojmů, prezentace o nejnovějších trendech v zavádění této techniky do výuky. Jak na to, kde, jak a které nástroje použít. Motivace účastníků, představení hraček a aplikací, se kterými budeme v následujících hodinách pracovat
Roboti na školách, hravé programování již od nejmenších žáků.
Workshop s miniroboty.
práce s ozokódy, první programátorské krůčky s barevnými kódy
ozoblockly.com - programovací platforma pro pokročilejší práci
základní programovací postupy
ozoboti a tablety aplikace pro tabletyinspirace - ozobot.com, ozoboti.cz - tvorba materiálů metodika práce s miniroboty
Programovací platforma Scratch - objektové programování na základní škole.
první kroky
rozpohybuj scénu
rámcové seznámení se s principy práce ve scratch analogie (umíš myslet v jednom jazyce, umíš ve všech)
Praktická část workshopu, zaminuj scénu, použij cyklus, časování
Programování pro nejmenší Tynker.
naučme se sami učit - tynker tutoriály, cesta k samostatnému učení - cíl každého učitele
Lego mindstorm - ukázka práce se stavebnicí
představení prostředí programovacího jazyka, praktické ukázky, jak to vlastně funguje
první krůčky s programovacím jazykem Lego education
ukázky studentských projektů
Hrajeme si s arduinem
závěrečná část workshopu, pro opravdové nadšence. Seznámení s platformou, ukázky prací žáků, objasnění principů programování základních desek.
Po celou dobu vzdělávací aktivity jsou k dispozici 2 lektoři operativně se střídající ve vedení workshopu a řešící technické problémy a individuální požadavky frekventantů.