Lego Mindstorm - začínáme s robotikou
Lego Mindstorm představuje ideální platformu pro učitele a žáky, kteří si rádi hrají a samotným hraním se učí programovat a algoritmizovat jednoduché a v případě soutěžních borců i velice složité algoritmy.
Cílem celého semináře je motivovaný učitel, který zvládá jednoduché úlohy a programátorské postupy pro programování jednoduchých autonomních mechanizmů, který dokáže nadchnout i děti a vést je k samostatné objevitelské práci s využitím všech dostupných zdrojů a vlastní invence. Řešení úloh, vymýšlení vlastních postupů je v tomto případě základem práce se stavebnicí Lego Mindstorm.
Hodinová dotace - 8 hodin
Obsah semináře -
- Prezentace, proč lego roboti. Kam směřuje vývoj, seznámení se se stavebnicí, rozdíly mezi home a edu verzí. Proč a jak užívat dané verze.
Co je engineering? Lego programování - Mindstorm Education EV3. Instalace jak na to...
- Workshop - Programovatelná kostka - základ Mindstormu, ovládání, vstupy výstupy. Senzory a actory, stavíme prvního bota. Ovládání, konzole dálková správa přes BT. Komunikace s kostkou tabletem BT, kabel výhody a nevýhody. Zapojení kostky.
- Programujeme základní úlohy
- zobrazení na kostce, usměj se a zamrač - animace
- Pokročilejší úlohy - cyklus
- zapojení čidel - touch senzor
- podmínka pohybu v bludišti pomocí touch senzoru - hledáme algoritmus
- Zapojení dalších senzorů
- senzor ultrazvukový - měření vzdálenosti od objektu
- jízda podél zdi
- zastav před překážkou, jízda v bludišti
- Zapojení dalších senzorů
- senzor rozlišení barvy - poznej barvu
- jízda po čáře
- jízda v ohradě
- vylepšené podmínky a cykly, zlepšujeme algoritmy
- práce na samostatném projektu, komplikované bludiště - čára, překážky, barevné vzorce
- zapojení extra senzorů gyroskop, infračervený senzor
Nápady a zkušenosti z výuky, online komunita učitelů