Google Suite a MS Office365 v učitelském životě
Praktický seminář pro využití Microsoft Office 365 nebo Google -Suite (dle požadavků jednotlivých škol) v životě škol. Klademe důraz na práci v online prostředí. Účastníci se naučí pracovat s online nástroji, virtuální učebnami, jak vést komunikaci se žáky na dálku a osvojí si základní dovednosti s online dokumenty a soubory. Pokud vaše škola nemá zřízenou službz, rádi pomůžeme a zaškolíme obsluhu.
Hodinová dotace - 6 nebo 8 hodin
Obsah semináře:
- Seznámení se základním principem a filozofií přínosu cloudových služeb.
- Získání praktických dovedností pro začleňování cloudových služeb v klasické ale i distanční výuce, stejně tak i v řízení školy a běžném každodenním provozu.
- Microsoft Office 365: Seznámení s nástroji Outlook, Kalendář, OneDrive, Virtuální učebna Teams
- G Suite - seznámení nejen s Gmailem, Kalendářem, Google Diskem i s virtuální učebnou Google Classroom
- Práce s textovými a tabulkovými dokumenty
- základní práce s dokumenty, duplikování, kopírování a přesun dokumentů v úložišti
- Historie dokumentu, stažení a export
- Kouzlo sdílení, základní pravidla sdílení a jeho možnosti
- Spolupráce školního týmu v rámci sdílených dokumentů
- Úložiště v cloudu
- práce s offline soubory
- práce s online soubory
- sdílení souborů a složek
- školní úložiště a týmová práce
- bezpečnost při práci s úložištěm a možná rizika. Předcházení problémů a rizik cloudových úložišť
- Formuláře
- tvorba online formuláře - dotazníku
- nastavení dotazníku, sdílení a publikování.
- práce s výstupem dotazníku, shrnutí a statistika
- praktické ukázky využití dotazníku
- Prezentujeme on-line
- práce s online prezentačními aplikacemi
- sdílení, publikování a odkazování na online prezentace
- možnost online spolupráce při tvorbě prezentace
- vytvoření offline prezentace a její následné použití
- Týmová spolupráce - virtuální třída
- ukázka virtuální třídy
- využití virtuální třídy, kontrola uživatel
- zadávání práce ve virtuální tříděvýstupy uživatelů a práce s nimi