Program konference EDUTIME 2025

Po registraci a vodním slovu začnou prezentace a workshopy  8 workshopů ve specializovaných učebnách - dílnách, které se budou jednou opakovat. (proběhnou ve dvou kolech)

Témata (názvy) workshopů:

1. Online nástroje ve výuce

2. Gartic Phone jako nástroj zábavy a učení

2. Chytrý vláček Intelino ve výuce ZŠ

4. Co se dozvídáme z chytrého mobilu o světě a co se z něj svět dozvídá o nás.

5. Příběhy s iPadem

6. Hrátky s code-Node jednotkou, praktické ukázky úloh z výuky informatiky

7. Kde vzít a obrázky a nekrást

8. Hrajeme si s Code Rocky

Seciální přednáška: Na tenkém ledu - velký sál - derniéra učitelského bulvárku


Témata workshopů:

1. Online nástroje ve výuce - I. Jelínková

100% prakticky se seznámíme se škálou online nástrojů, které lze efektivně využít napříč různými předměty. Ukážeme si, jak mohou tyto nástroje zjednodušit přípravu na hodiny, podpořit interaktivní výuku a motivovat zapojení žáků. Společně prozkoumáme, jaké novinky a funkce přinesla AI do těchto nástrojů. Vyzkoušíme si konkrétní příklady využití AI ve výuce a v každodenní pedagogické praxi. Nejlépe, když si na workshop vezmete vlastní notebook nebo tablet.

Iva Jelínková

Pedagog, ajťák, ICT koordinátor, mentor, lektor, člen Jednoty školských informatiků, ambasador NPI pro digitální vzdělávání. Fotograf, chodec, kačer, posluchač, hráč deskovek. Vším čím jsem, tím jsem ráda a díky inspirativním lidem okolo sebe stále objevuji nové možnosti, příležitosti a prostor kam se posunout.


2. Gartic Phone jako nástroj zábavy a učení - Boháčková - Hora

Na workshopu si ukážeme, jak využít party hru Gartic Phone ve výuce. Společně prozkoumáme možnosti jejího zapojení do různých předmětů a aktivit – od rozvoje tvořivosti a spolupráce po procvičování dovedností v jednotlivých výukových oborech. Workshop bude nejen inspirativní, ale také plný smíchu a praktických tipů, jak hru efektivně využít ve vaší třídě. Přijďte si vyzkoušet, pobavit se a načerpat nové nápady!

Petra Boháčková vystudovala Pedagogickou fakultu UK, obor učitelství fyzika – základy techniky. Postupně dostudovala angličtinu a environmentální výchovu. Aktuálně učí na Základní škole a Mateřské škole Dr. E. Beneše Praha – Čakovice fyziku a anglický jazyk a pracujete tam také jako zástupkyně.

Je členkou GEG Učte s námi, vedoucím ambasadorem Future classroom lab European schoolnet, od prosince 2014 Apple Professional Developement Trainer, od roku 2015 také Apple Distinguished Educator a od roku 2023 také Apple Professional Learning Specialist.

Slávek Hora měl být původně zemědělec (SZeŠ v Chebu), chtěl být ale učitelem, a tak vystudoval ZČU PF v Plzni – aprobace dějepis a ČJL. Pracuje jako zástupce na ZŠ Bystřice u Benešova. Věnoval se jako lektor učitelů SIPVZ (Státní informační politika ve vzdělávání), neaprobovaně učil informatiku a ve školách působil jako propagátor využití ICT ve výuce a jako ICT koordinátor a metodik. Průvodce projektu eduzměna. V roce 2012 propadl kouzlu tabletů, nejdříve jako Androidista, následně také jako iPadista. Využívání obou těchto platforem ve vzdělávání se aktivně věnuje dodnes, od prosince 2014 jako Apple Professional Development Trainer. Člen skupiny GEG ČR a GEG Učte s námi – skupiny učitelů sdružených kolem aplikací Google.

3. Chytrý vláček Intelino ve výuce ZŠ - Šandová

Vláček Intelino není jen pro děti! Tento workshop ukáže učitelům, jak využít tento interaktivní nástroj pro výuku na 1. i 2. stupni ZŠ. Vyzkoušíme si, jak vláček podporuje výuku matematiky, programování a logického myšlení. Praktické ukázky a scénáře pomohou učitelům zapojit moderní technologie do každodenní výuky a motivovat žáky k objevování nových témat zábavnou formou.

Hanka Šandová působí od září 2019 v Centru technického vzdělávání Půda při Městské knihovně Polička. Při rodičovské dovolené začala učit a do června 2024 učila informatiku na Gymnáziu Jana Keplera v Praze 6. Ve své práci, která je zároveň jejím koníčkem, se zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení prostřednictvím robotiky, hravého programování, 3D modelování a 3D tisku. Zajímá se o využívání technologií napříč předměty a o propojování formálního a neformálního vzdělávání.


4. Co se dozvídáme z chytrého mobilu o světě a co se z něj svět dozvídá o nás. - Staněk

Formou pokusů se seznámíme s možnostmi, které nabízejí senzory v mobilním telefonu. Zároveň rozpoznáme potenciální rizika a hrozby, která mohou takto získaná data způsobit v online prostředí. Chytrý telefon jako hodný sluha, který rád informuje svého pána (tato osoba nemusí být vždy zároveň majitelem!)… Komu, čemu takovéto informace mohou posloužit?

Miroslav Staněk je fyzik a filosof, který se zajímá o historii i budoucnost (nejen vědeckotechnického) poznání. Na stará kolena se učí programovat a nestačí se divit, jak se svět techniky proměňuje doslova před očima a pod rukama. Svůj údiv (a několik málo poznatků) se snaží rozšiřovat mezi učitele.



5. Příběhy s iPadem - Klubal

Nechte své žáky tvořit příběhy pomocí iPadu. Podíváme se na propojení aplikací Keynote a iMovie, které se skvělé hodí pro podporu kreativní práce žáků při tvorbě jejich vlastních příběhů. Využití této aktivity najdete snad ve všech běžných předmětech.

Libor Klubal je učitel matematiky, informatiky a programování s reálnými zkušenostmi ze základního, středního a vysokého školství. Aktuálně je ředitelem ZŠ Velké Hoštice a své zkušenosti pak předává jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity a také lektor dalšího vzdělávání. O možnostech vzdělávání s moderními technologiemi přednáší na konferencích v České republice i v zahraničí. Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple (Apple Professional Learning Specialist ). Provozuje portál Moderní výuka (www.ipadvetride.cz) a aktivně se podílí na školeních učitelů, například i organizováním Letní školy s iPady (www.ipadmoravka.cz).


6. Hrátky s code. Node jednotkou, praktické ukázky úloh z výuky informatiky - Wenková

V hodinovém workshopu si vyzkoušíte měření fyzikálních veličin a programování code.Node jednotku. Provedu Vás modelovými úlohami, které zkoušíme s dětmi při hodinách informatiky. Těším se také na vzájemné sdílení zkušeností!

Miroslava Wenková učí již 15 let na Základní škole, Trutnov, Komenského. Jejím hlavním zaměřením je výuka přírodních věd napříč všemi ročníky na 2. stupni. Zaměřuje se na badatelsky orientovanou výuku a snaží se ve svých hodinách rozvíjet u dětí digitální gramotnost. Při výuce nechybí tablety nebo chromebooky. V rámci hodin informatiky zapojuje ve výuce senzory Pasco.


7. Kde vzít obrázky a nekrást - Špačci

Představte si svět, kde se vaše tvořivost setkává s technologií. Místo, kde můžete objevovat, experimentovat a vytvářet. Přesně to vás totiž čeká na našem workshopu. Nezáleží na tom, jestli jste úplní začátečníci nebo již máte nějaké zkušenosti, důležitá je jen chuť při práci objevovat a hrát si. Ukážeme vám tajné zákoutí internetu, kde můžete najít poklady v podobě kvalitních obrázků, které můžete používat při své práci zdarma a legálně (bez obav z eventuálních budoucích problémů). Provedeme vás světem úpravy obrázků třeba s pomocí aplikace Snapseed. Nebo se mrkneme, jak využít aplikaci Sketchbook pro vlastní vytváření obrázků. A pokud nám zbyde čas, dotkneme se i toho, jak pro vytváření obrázků můžete využít umělou inteligenci. (určeno pro začátečníky, mobilní zařízení s sebou) 😇

Pavel Špaček vystudoval učitelství matematiky a zeměpisu na MU v Brně. Již od studentských let ho fascinovaly počítače a jejich možnosti. Proto vždy hledal cesty, jak tyto technologie rozumně a efektivně uchopit. To ho dovedlo až k pravidelnému zařazování a využívání ICT ve vyučovací hodině jako běžné pomůcky. Když mu zbývá energie a čas, snaží se dělit se širokým okolím o své know-how na webovkách kantorina.cz, v rámci skupiny GEG Uranium a na Twitteru (Xku) nebo na různých workshopech.

Simona Špačková Od útlého mládí je součástí udržování lidových tradic na Horácku a nyní propojuje moderní technologie s prohlubováním poznání kulturního dědictví dětí napříč všemi předměty. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň se zaměřením na TV na MU v Brně. Ráda pracuje ve smysluplných celcích, kde využívá mezipředmětové vztahy a jejich vzájemné propojení s moderními přístupy k učení. Je autorkou procvičovacích sešitů z matematiky 2.–5. třídy a spoluautorkou metodik pro 2. a 3. třídu.


8. Hrajeme si s Code Rocky - Preclík

Codey Rocky je malý "roztomilý" robot za vcelku příznivou cenu. Umí ale spoustu věcí. Lze využívat jen jeho mozek (Codey) jako programovatelnou desku s jednoduchým displejem a reproduktorem a se základními senzory (světelný, mikrofon, akcelerometr). Žáky tak lze seznámit například s principy IoT a vytvořit něco jako "chytrou domácnost". Opravdová legrace ale začíná, když "se to začne hýbat", tj. využijeme i podvozek. Robota pak můžeme naučit vyhýbat se překážkám nebo jezdit podle barev. Workshop je určen pro začátečníky, programovat budete v intuitivním grafickém prostředí (Scratch) a vyzkoušíte si několik úloh využitelných i v rámci "nové informatiky".

Jan Preclík

Vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu UK, učitelství matematiky a informatiky. Po několika letech doktorského studia a výuky na fakultě se vrátil zpět na Jiráskovo gymnázium do Náchoda, kde založil několik technicky orientovaných kroužků (robotika, 3D tisk…). Protože si rád hraje, hledá cesty, jak si hrát i při výuce a jak učit tak, aby to bavilo jeho i žáky. Aby žáci viděli, že to co se učí se dá využít v praxi, věnuje se i spolupráci s průmyslem – exkurze, stáže, semináře… Jako lektor se pravidelně účastní Letní školy učitelů informatiky, vede také nejrůznější webináře v rámci kurzů DVPP (3D grafika, robotika…).

9. Na tenkém ledu - Fišer + Heteš


Ti dva kašpárci, co to spískali